Päivitetty: 22.7.2025
Nämä toimitusehdot koskevat VLS Finland Oy:n ylläpitämää verkkokauppaa Vanlife Store (www.vanlifestore.fi). Sitoudut näihin ehtoihin asioidessasi verkkokaupassamme.
1. Toimitustavat ja -alueet
Toimitamme tuotteita Suomen alueelle. Erityistoiveista – kuten toimituksista Ahvenanmaalle tai muihin EU-maihin – voidaan sopia erikseen, joten otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Käytämme useita toimitustapoja ja kuljetuspalveluita tuotteen koosta ja tyypistä riippuen.
Tarkemmat tiedot löydät Toimituskulut-sivulta.
2. Toimitusaika
Toimitusaika vaihtelee tuotteittain. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotesivulla ja tilausvahvistuksessa.
Varastotuotteet: lähetetään yleensä 1–3 arkipäivän kuluessa
Tilaustuotteet: toimitusaika 5–14 arkipäivää, ellei toisin mainita
Huom! Pidätämme oikeuden toimitusajan muutoksiin esimerkiksi tavarantoimittajasta johtuvien viiveiden vuoksi. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä sähköpostitse.
3. Toimituskulut
Toimituskulut määräytyvät tuotteiden painon, koon ja valitun toimitustavan mukaan. Ne lasketaan automaattisesti kassalla ennen maksua.
Tarkemmat tiedot toimituskuluista, ilmaisrajoista ja mahdollisista poikkeuksista löydät Toimituskulut-sivulta.
4. Lähetyksen tarkistus ja kuljetusvahingot
Tarkistathan pakkauksen ja tuotteen välittömästi sen saapuessa, ennen kuin kuittaat sen vastaanotetuksi kuljetusyhtiölle.
Jos pakkauksessa on näkyviä vaurioita, pyydä kuljettajaa kirjaamaan vahinko rahtikirjaan ja ota selkeät valokuvat vauriosta, ulkopakkauksesta ja sisällöstä ennen avaamista.
Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, ilmoita siitä meille mahdollisimman pian: info@vanlifestore.fi
Tämä on erityisen tärkeää suurissa toimituksissa (kuten kattoteltat ja lavatoimitukset), jotka voivat saapua suoraan maahantuojan varastolta. Tällöin mahdolliset kuljetusreklamaatiot tulee tehdä heti vastaanoton yhteydessä, jotta kuljetusyhtiön vastuu säilyy.
Huom! Palautusohjeet – mukaan lukien mahdolliset poikkeavat palautusosoitteet – löytyvät Palautusehdot-sivulta.
5. Noutamattomat lähetykset
Noutamatta jäänyt lähetys ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus.
Jos pakettia ei noudeta kuljetusyhtiön säilytysajan kuluessa ja se palautuu meille, pidätämme oikeuden veloittaa palautuksesta ja käsittelystä aiheutuvat kulut. Nämä vähennetään palautettavasta summasta.
Jos haluat peruuttaa tilauksesi, teethän sen ajoissa ja ennen kuin lähetys on ehditty pakata ja lähettää.
Tarkemmat ohjeet löytyvät Palautusehdoista.
6. Ongelmatilanteet ja yhteydenotto
Jos toimituksesi viivästyy tai lähetys on kadonnut, ota yhteyttä:
Sähköposti: info@vanlifestore.fi
Katso muut yhteystiedot Yhteystiedot-sivulta